Hírlevél #4
Fejlesztés és tesztelés Skipper APP – 2024
Az informatikai fejlesztés 2024 januárjában vette kezdetét, és a fő funkciók 2024 májusára készültek el. A fejlesztés során a projekt vezetősége rendszeresen egyeztetett a Pannon Egyetem informatikai szakembereivel a Skipper APP felépítéséről és használatáról. A tesztverzió 2024 májusától szeptemberig volt elérhető, majd az első nyilvános verzió 2024 októberében jelent meg.
A Skipper APP egy digitális eszköz, amely segíti a tanulási útvonalak rendszerezését, valamint egy önértékelő kérdőív segítségével lehetőséget biztosít a fejlődés tíz kategóriájának értékelésére. Emellett egy automatikus funkció révén kiállítja a SKIPPER útlevelet, mely a hallgatók digitális diplomamelléklete, amelyet az oktatási intézmény digitális aláírása hitelesít. Minden intézmény egy saját verzióval rendelkezik az alkalmazásból, amely az intézmény saját szerverén fut. Az alkalmazás és a weboldal akadálymentes, így kompatibilis az NVDA és TalkBack képernyőolvasó programokkal is.
Erasmus+ projektünk keretében az egyetemi alkalmazás az alábbi linken érhető el: https://skipper.uni-pannon.hu/
Harmadik transznacionális projekttalálkozó Ljubljanában – 2024 június
A harmadik nemzetközi projekttalálkozót a Szlovén Egyetem Ljubljanai Közgazdasági és Üzleti Kara szervezte Ljubljanában, 2024. június 26-27-én. Eredményes megbeszélést folytattunk a Skipper APP kialakításáról, a munkatársi képzések megszervezéséről, a digitális útmutató fejlesztéséről, valamint a nemzeti multiplikációs események és a pilotok lebonyolításáról.

Munkatársi továbbképzések mentorokkal – 2024 ősz/tél
A három egyetemi partner 2024 októberében, novemberében és decemberében szervezte meg a Skipper mentorok számára a szakmai továbbképzéseket. A résztvevők megismerkedhettek a Skipper APP funkcióival, valamint az admin, mentor és a hallgatói szerepkörökkel is. A mentorok közösen megvitatták a véleményüket, és a javaslataikat sikerült beépíteni az alkalmazás fejlesztésébe.


Digitális útmutató kidolgozása a SKIPPER portfólió használatáról – 2024 ősz/tél
A Digitális Útmutató a Skipper Portfólió részeként támogatja az egyetemi munkatársakat a portfólió gyakorlati alkalmazásában, és lehetőséget kínál a vállalatoknak és üzleti szereplőknek is, hogy bekapcsolódjanak a folyamatba. Célja továbbá az is, hogy erősítse az együttműködést az egyetemekkel, és hogy a Skipper útlevél hasznosítható legyen a munkaerő toborzási és kultúrafejlesztési folyamatokban is. Az útmutató minden partner nyelvén elérhető az alábbi linkeken: https://skipperproject.eu/en/results/
Multiplikációs események Magyarországon, Szlovéniában és Lengyelországban – 2024 ősz – 2025 tavasz
A Ljubljanai Egyetem Közgazdasági és Üzleti Karának Skipper csapata a GETM4 rendezvényen mutatta be projektjét 2024. szeptember 19-én. A több mint 30 hazai és nemzetközi résztvevőből álló közönség részletesen megismerkedett a projekt előrehaladásával, valamint a projekt során kifejlesztett Skipper APP alkalmazással is. Alig várjuk, hogy a résztvevő egyetemek közül minél többen alkalmazzák az appot. Köszönjük a GETM4-nek, hogy hozzájárult a figyelem felkeltéséhez és a visszajelzések gyűjtéséhez.


A Skipper projekt disszeminációs tevékenységének nagy mérföldköve, hogy az Pannon Egyetem Skipper csapata a hallgatókkal együtt részt vett a Learning Innovation által szervezett „24 LEARNI HR” rendezvényen Budapesten, 2024. november 14-én.
Kigyós Tamás, szakmai vezető több, mint 160 HR szakember előtt mutatta be a Skipper projektet.
Lehetőségünk volt beszélgetni a potenciális érdekeltekkel a kompetenciák elismerésének és validálásának fontosságáról.



A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2025. február 27-én az Egyetemi Szakmai Workshop c. online rendezvényen mutatta be a Skipper projekt eredményeit. A felsőoktatási résztvevőkkel interaktív beszélgetés zajlott a Skipper applikációról, valamint az átadható készségekről, melyet Kigyós Tamás (szakmai vezető, Skipper mentor) vezetett, az önreflexió és tanítás témakörről Sasné dr. Grósz Annamária (dékánhelyettes, Skipper mentor) vezetésével, továbbá az AOL célok és a siker mérése témákról, melyet dr. Raffay-Danyi Ágnes (AASCB koordinátor és Skipper mentor) vezetett. A legfontosabb tanulságaink közé tartoznak a motiváció és elkötelezettség szerepe, a tudatosság fontossága, a validáció jelentősége, valamint a felsőoktatási intézmények szerepe és támogatása. Ezen kívül kiemelt szerepe van a döntéshozatalnak, a komplexitás kezelésének, a hallgatói tapasztalatok értékelésének, a tapasztalati tanulásnak és a hiteles visszajelzésnek.

A Lengyelországi Wroclawi Közgazdaságtudományi és Üzleti Egyetem 2025. február 20-án és március 10-én szervezte meg a nemzeti Skipper rendezvényeit.
Kísérleti projektek Magyarországon, Szlovéniában és Lengyelországban – Kipróbálás hallgatókkal – 2025
Amikor egy álom valóra válik! A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2025. február 5-i diplomaátadó ünnepségén 35 hallgatónak adta át az első Skipper útleveleket.
A lengyelországi Wroclawi Közgazdaságtudományi és Üzleti Egyetem 32 Skipper útlevelet adott át a 2024 őszi/téli időszakban a Skipper programban részt vevő hallgatóiknak.
2025 márciusában a Ljubljanai Közgazdasági és Üzleti Egyetem sikeresen értékelte a hallgatók kompetenciáit, és több mint 25 Skipper útlevelet adott ki.


Oktatóvideó tanulóknak – A Skipper APP használata
A szlovén Skipper csapat készített egy oktatóvideót a diákok számára a Skipper APP használatáról: https://skipperproject.eu/en/results/ Használd bátran!
Podcast
2024-ben Skipper podcastokat jelentettünk meg, hogy tájékoztassuk diákjainkat, partnereinket, érintetteinket, felsőoktatási intézmények oktatóit és a szélesebb közönséget. Az angol nyelvű változat elérhető itt: https://youtu.be/DwmAwoKMgC8 és magyarul itt: https://youtu.be/C3rtzZGdIjU Jó szórakozást!

Szórólap
Nagy örömmel ajánljuk figyelmébe a SKIPPER tájékoztató füzetet: https://skipperproject.eu/wp-content/uploads/2025/02/HU_SKIPPER-leaflet.pdf

Elérhetőségek: (https://skipperproject.eu/partners/, https://www.facebook.com/skipperprojecteu, www.linkedin.com/company/skipperproject, etc.)
Ezt a projektet (n° 2022-1-HU01-KA220-HED-000086240) az Európai Bizottság támogatásával finanszírozták. Ez a kiadvány kizárólag a szerző(k) véleményét tükrözi, és a Bizottság nem tehető felelőssé a benne foglalt információk felhasználásáért.