EREDMÉNYEK
Mik a terveink?
Projektünk célja, hogy a hallgatók számára létrehozzuk a Személyes Fejlődés Portfólióját (SKIPPER-Skills Portfolio of Personal Development), amely tartalmazza az egyetemi évek alatt elért eredményeiket oly módon, hogy mind a tantervi, mind a tanórán kívüli tevékenységeik elismerésre kerülnek. Annak érdekében, hogy a portfólió hasznos legyen és a felsőoktatási intézmények mindennapi gyakorlatának részévé váljon, felmérjük a készségbeli eltéréseket és elősegítjük a készségfejlesztést, hogy a hallgatók és az egyetemek megértsék a készségek fejlesztésének szükségességét. Mindezt egy olyan konzorcium keretében tervezzük megvalósítani, amelynek tagjai jelentős tapasztalattal rendelkeznek a kompetenciamérés, a készségfejlesztés és a felsőoktatás területén.
Ez a cél a következő 4 konkrét célkitűzést foglalja magában:
1, A felsőoktatási intézmények által kifejlesztett kompetenciák/készségek és a munkaerőpiac készségekkel kapcsolatos elvárások közötti szakadék felmérése.
2, A diplomásoktól megkövetelt kulcskompetenciákat tartalmazó, a kutatások és az érdekelt felek visszajelzései alapján azonosított készségmátrix (Skills Matrix) létrehozása.
3, A portfólió (Skills Portfolio) kidolgozása, ami egy olyan játékosított digitális eszköz, amely a hallgatók készségeinek fejlesztéséhez hozzájáruló tantervi és tanórán kívüli tanulási utakat tartalmaz.
4, A portfólión alapuló készségútlevél (Skills Passport) kidolgozása, amely a diplomamellékletként szolgál a diplomás hallgatók számára, és objektív képet ad készségeikről.
AZ EDDIG ELVÉGZETT TEVÉKENYSÉGEK
Előrehaladás
A kitűzött célok elérésének és a partnerség összehangolásának első lépéseként 2023. január 26-27-én tartottuk az első nemzetközi projektértekezletet. A nyitó találkozót a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara szervezte Veszprémben 5 partner részvételével (4 különböző országból), akik a pénzügyi, disszeminációs, minőségbiztosítási és menedzsment kérdések mellett megvitatták a projekt általános folyamatát és főbb mérföldköveit, továbbá különös hangsúlyt fektettek az első projekteredmények előkészítésére is, úgy mint a kutatási feladatok elvégzése az uniós országokban (meglévő kompetenciamérési rendszerek, eszközök és a készségek és hiányosságok mérése uniós szinten); tanulási útvonalak meghatározása; fókuszcsoportos interjúk a diákokkal; készségmátrix; érdekeltek köre; stb.